Права споживачів
Шановні, покупці! Просимо Вас уважно ознайомитись зі статтями Закону України «Про захист прав споживачів» щодо випадків, які потребують повернення товару або його обміну, а також з нашими рекомендаціями.
Уважно вивчайте інформацію про обраний товар, сміливо ставте питання, що цікавлять Вас, наприклад, про якість продукту, характеристики і параметри. Заздалегідь ознайомтеся із правами та обов'язками споживачів.
З метою нормативного регулювання взаємодій споживачів товарів та послуг та виробників та реалізаторів товарів та послуг в Україні діє закон № 3161-IV «Про захист прав споживачів» (надалі «Закон»), ухвалений 01.12.2005 року. Ви можете ознайомитись із наведеними нижче основними положеннями Закону, які допоможуть Вам відстоювати свої законні права, гарантовані державою.
Відповідно до статті 4 Закону, Ви, як споживач товарів та послуг, маєте право на:
• захист своїх прав із боку держави;
• належна якість продукції та обслуговування;
• безпека пропонованих товарів та послуг;
• точну, справжню інформацію не тільки про продукцію, її асортимент та якість, а й дані про виробника та/або реалізатора (виконавця);
• звернення до суду та інших уповноважених державних органів за необхідності захисту прав споживача, передбачених Законом, у разі їх порушення.
Крім прав, стаття також передбачає деякі обов'язки споживача.
Купуючи товар, Ви зобов'язані:
• перед використанням продукції ретельно вивчити документацію з інструкціями з експлуатації;
• звернутися до виробника товару (продавця, виконавця) у разі виникнення додаткових питань щодо правил та умов експлуатації до початку використання продукції;
• дотримуватись правил, заходів безпеки та особливостей експлуатації товару;
• використовувати продукцію виключно за призначенням;
• з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару – дотримуватись передбачених виробником у товарі методів безпеки та передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а у разі відсутності таких правил у документації – дотримуватися звичайних зрозумілих методів безпеки, встановлених для товарів такого роду.
Майте на увазі, що Ви можете пред'являти вимоги щодо обміну або повернення товару як продавцю, так і виробнику. За наявності даного товару у продажу, Ваша вимога має бути виконана негайно. Перевірка якості продукції покупцем здійснюється протягом 14 днів з моменту покупки або обговорюється сторонами під час укладання договору. Якщо товару немає, то Ваша вимога має бути задоволена не пізніше, ніж через 2 місяці після написання заяви. В іншому випадку, за Вами залишається право пред'являти вимоги щодо повернення коштів або заміни товару на аналогічний з перерахуванням вартості покупки.
Якщо вартість нового товару такої самої марки, моделі тощо. змінилася, то при заміні дефектного товару перерахунок його ціни не провадиться. Перерахунок вартості проводиться у разі заміни на аналогічний товар іншої марки чи моделі. Причому зі збільшенням вартості нового товару перерахунок проводиться щодо ціни товару на момент обміну, а за зменшення вартості – щодо ціни на момент покупки.
Грошова сума за неякісний товар може бути компенсована в день повернення товару або протягом наступних 7 календарних днів, але не пізніше.
У статті 9 Закону йдеться про права споживача у разі придбання товару відповідної якості. Якщо з якоїсь причини Ви не можете користуватися купленим Вами якісним товаром (через розмір, модель, колір або інші причини), за Вами залишається право замінити його на аналогічний товар.
Але є деякі обмеження на обмін (повернення) якісного товару.
Обмеження № 1. Обмінювати (повернути) якісний товар можна, якщо він не був у вживанні (не використовувався), не порушена упаковка, зберіг товарний вигляд, споживчі властивості, всі аксесуари, пломби, ярлики, наклейки, етикетки, а також товарний або касовий чек та інші документи, видані покупцю під час продажу товару.
Обмеження № 2. Існує перелік непродовольчих товарів, які не можна замінити, або повернути, якщо вони є якісними. Перелік складається з 27 пунктів та є вичерпним. З переліком даних товарів ви можете ознайомитись у додатку 172-94-п до ЗУ «Про захист прав споживачів».
Вимоги споживача розглядаються тільки після пред'явлення товарного чека, що підтверджує купівлю, повної комплектації товару, заводської упаковки, на якій є штрих код, гарантійного талона (якщо є), а у разі придбання товару неналежної якості — за наявності акту (з круглою печаткою) авторизованого виробником Сервісного Центру з фіксацією факту про наявність «істотної нестачі» у придбаного товару.
Заміна товару або повернення грошей можливе тільки при дотриманні всіх умов і процедур.
